הבלוג

תמונת מאמר נתינת שמות בעברית לקבצים

נתינת שמות בעברית לקבצי מדיה

אחד הדברים שהבחנתי מניסיוני בתחום שחזר על עצמו אצל לקוחות זה למעשה החוסר מודעות בנושא של נתינת שמות בעברית לקבצי מדיה באם הם שולחים את הקבצים אליי על מנת שאעבוד איתם עבור האתר שלהם ומאידך אם הם מעלים את הקבצים לספריית המדיה בוורדפרס בעצמם ולאחר מכן אני נשאל "העלתי את הקבצים למדיה אך הם לא מופיעים,מדוע?" או ש"תראה, העלתי את הקבצים למדיה,הם עלו אך משהו מוזר קורה איתם,תוכל לבדוק?" אז המאמר הזה אמור לתת את התשובה ולפתור את כל הבעיות בנוגע להעלאת קבצים למדיה על מנת שלא תיתקלו שוב בבעיות אלו.

אז על מנת לפתור את כל הבעיות עבור שימוש בקבצים לאחר שהעלאת אותם למדיה של וורדפרס זה למעשה לעשות דבר אחד מאוד פשוט – לא להעלות את הקבצים בשמות בשפה העברית אלא בשפה אנגלית בלבד בזה שאת/ה נותנים שם בעברית לקובץ זה ממש לא יקדם את האתר יותר מהר ומי שאומר זאת טועה ובגדול !!! גוגל בכלל לא אכפת לו מהשמות של הקבצים חד משמעית!. מה שיש לדאוג עבורו מבחינת הקידום עבור תמונה למשל זה לרשום טקסט אלטרנטיבי ( ALT ) וכן לרשום גם את הכותרת עבור התמונה ( TITLE ) אפשרי גם לרשום תיאור במידת הצורך ולא יותר מזה (כמובן שנושא קידום זה נושא רחב אבל אני מתמקד פה ספציפית עבור מקרה זה).

אז מה למעשה הבעיה בנושא של נתינת שמות בעברית לקבצי מדיה ?

בואו נתחיל מזה ששרתים לא יודעים לקרוא עברית, ה"שפה" שהם מבינים זה אנגלית, ברגע שמעלים למדיה שם קובץ בעברית אז הנתיב שלו משתבש כיוון שהתחלת הכתובת לאותו קובץ מתחיל משמאל אבל שם הקובץ הינו בעברית דהיינו הוא מתחיל מצד ימין הכיוון שאותו אנו הישראלים קוראים ולכן נוצרת בעיה (שיבוש) ואז "הקובץ נעלם" (ויזואלית), מבחינת הנתיב אנחנו כמשתמשים מחויבים להישאר עם אותה זרימה ע"מ שהנתיב לקובץ יהיה קריא והשרת יוכל לקרוא כמו שצריך לקובץ ולכן אנו נרשום את שם הקובץ באנגלית בלבד, וזאת למעשה הסיבה שנתינת שמות בעברית לקבצי מדיה איננה כלל מומלצת. המלצה חמה ממני אם מדובר בשם של שלוש מילים למשל, אז לתת לו בסגנון "דבשת הגמל" או בשפת המקצוע Camel Case כלומר שנתחיל כך שהאות הראשונה במילה ראשונה תיהיה קטנה ובמילה השנייה האות הראשונה תיהיה גדולה וכך הלאה לדוגמא myFileName.jpg המילים יכולות להיות צמודות או עם קו-תחתון my_File_Name.jpg (אם זה יותר נוח,אני מעדיף את האופציה הראשונה).

וכעת הבה ניקח 2 דוגמאות הראשון תיהיה תמונה JPG והקובץ השני יהיה PDF ןלאחר שרשמנו את השם בצורה התיקנית שלו והעלנו את הקובץ למדיה אז נבחר בקובץ ונקליק עליו , ייפתח מעין מסך חדש (כמו בסגנון פופאפ) ואנו נראה את הפרטים לאותו הקובץ –
בתמונת ה JPG ,השדה הראשון יהיה URL אנו לא נוגעים בו ורק מוודאים שהכתיבה הינה משמאל לימין ולא משובש. לאחר מכן השדה השני יהיה כותרת באופן דיפולטיבי וורדפרס יטמיע את השם של הקובץ אך אנו יכולים לשנות ולרשום כותרת משל עצמנו. בשדה השלישי כיתוב אם יש מה לרשום או להוסיף זה לא חייב, השדה הבא טקסט חלופי זה בעצם הטקסט האלטרנטיבי זה ה ALT ובשדה זה כן חייבים לרשום וזה כפי שהזכרתי קודם לכן עבור הקידום כנ"ל גם לגבי השדה האחרון תיאור שווה ערך כמו שדה ה ALT.

עבור קובץ ה PDF למעשה יהיה לנו כמעט את אותן השדות רק מה שיהיה חסר זה שדה הטקסט האלטרנטיבי ( ALT ) , יופיעו לנו השדות הבאים: כתובת URL , כותרת , כיתוב ותיאור.

לסיכום : אם נתמיד בנתינת השמות עבור הקבצים באנגלית נחסוך מלא בעיות ותהיות כאלו או אחרות של מדוע הקובץ לא עלה לי למדיה או לא מופיע לי באתר.

את המאמר הנ"ל שקראתם זה עתה הינה כתיבה מקורית שלי לכן כל הזכויות שמורות לכותב המאמר (לי בלבד) לכן אין לשנות, לשכתב, לתקן, למחוק, להוסיף, להעתיק, לצלם, לשכפל, לפרסם, להציג בפומבי, להפיץ, למסור לצד שלישי או לעשות כל שימוש אחר, מסחרי או לא מסחרי אחר בתכנים ו/או בתכני האתר.

צרו עימי קשר

השתכנעתם ?? יותר ממוזמנים ליצור עימי קשר, לקבלת פרטים נוספים ואשמח לתת לכם מענה על כל שאלה ותהייה